سایت آمازون چیست؟
نوشته شده توسط : سانسل

آمازون یکی از چهار شرکت فن آوری بزرگ در کنار Google، Apple و Facebook می باشد که به عنوان ابرغول در حوزه فن آوری شناخته می شود. ایده تجارت فروشگاه الکترونیکی در ذهن جف بیزوس زمانی که به دنبال سرمایه گذاری برای شرکت Shaw بود، شکل گرفت. او پس تحقیقات متعدد به این نتیجه رسید که بهترین انتخاب جهت فروش آنلاین، کتاب است اما بعد از مدتی حوزه فروش در آمازون گسترده شد.
امروزه آمار کارمندان آمازون علاوه بر کسانی که به صورت پاره وقت فعالیت می کنند، بیش از 240 هزار نفر است. یعنی چهار برابر تعداد کارمندان گوگل. طبق آمار گرفته شده در سال 2016 آمار بازدید آمازون، بیش از 183 میلیون در ماه است.

علت انتخاب نام آمازون برای این شرکت چیست؟
جف بیزوس برای شرکت خود نام "کادابرا" به معنی ثبت را انتخاب نمود. اما روزی در تماس تلفنی با وکیل آمازون، اسم شرکت را "کاداورا" به معنی جسد شنید و به دلیل شباهت این دو کلمه تصمیم به تغییر نام شرکت گرفت. سپس به دو دلیل نام آمازون را درنظر گرفت:
بیزوس قصد داشت بزرگی و گستردگی شرکت خود را به رود آمازون در آمریکای جنوبی تشبیه کند.
در ابتدا در این سایت فهرست کتاب ها بر اساس حروف الفبا تنظیم شده بود و نام آمازون با حرف A شروع میشد و در آن حرف Z هم وجود داشت و میتوانست به کمک یه بازی گرافیکی ترتیب کتاب ها از حروف A تا Z را در یک لوگو نشان دهد.





:: برچسب‌ها: فروش در آمازون , آموزش فروش در آمازون ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: